Regulamin

Regulamin sklepu internetowego Sony Centre


I. Definicje.


§ 1

W niniejszym regulaminie sklepu internetowego Sony Centre, zwanym dalej „Regulaminem”, pod poniższymi pojęciami należy rozmieć:
  1. Sprzedawca” – SC Electronics Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi (91-078), ul. Kasprzaka 3, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 590142, której akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, NIP 7262658336, REGON: 36315804000000, kapitał zakładowy 48.000 zł, e-mail: sklep@scentre.pl, tel. 882 562 597
  2. Sklep” – sklep internetowy znajdujący się na stronie internetowej https://scentre.pl/ oraz jej podstronach;
  3. Klient” – każda osoba, która zawarła ze Sprzedawcą umowę o założenie konta w Sklepie lub bez zakładania konta w Sklepie złożyła zamówienie; pojęcie to oznacza również osobę, która nie posiada Konta i jest w trakcie składania zamówienia;
  4. Konto” – konto Klienta założone przez niego w Sklepie zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie;
  5. Konsument” – osoba zdefiniowana w przepisie art. 221  Kodeksu cywilnego;
  6. Partner” – osoba fizyczna, jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej lub osoba prawna, prowadząca działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży towarów w salonach sprzedaży, u której Klient może dokonać Rezerwacji towarów za pośrednictwem Sklepu. Listę salonów sprzedaży Partnerów stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu;
  7. PB jednoosobowy – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę bezpośrednią związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego,
  8. Rezerwacja” – wcześniejsze zapewnienie dostępności danego towaru w wybranym przez Klienta salonie Partnera. 

 

II. Postanowienia ogólne.


§ 2
Regulamin określa zasady świadczenia usług drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klientów, polegających na umożliwieniu im: zawierania przez Internet umów sprzedaży towarów znajdujących się w asortymencie Sklepu za ceny podane na odpowiednich podstronach, rezerwacji towaru u Partnerów, dodawaniu towarów z asortymentu do ulubionych, dodawania opinii o towarach oraz stworzenia swego Konta.

§ 3
Treści prezentowane na stronach Sklepu, a w szczególności ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje, nie są ofertą w rozumieniu przepisów art. 66 i 661  Kodeksu cywilnego, lecz zaproszeniem do składania ofert.

§ 4
Ceny towarów znajdujących się w asortymencie Sklepu są wyrażone w złotych polskich i zawierają podatek VAT. Sprzedawca może dokonywać modyfikacji asortymentu Sklepu, cen towarów, przeprowadzać i odwoływać akcje promocyjne. Zmiany nie mają wpływu na zawarte już z Klientami umowy sprzedaży poszczególnych towarów.

§ 5
Dokonanie zakupu w Sklepie lub dokonanie rezerwacji towarów w salonie Partnera może nastąpić bez zakładania Konta albo po jego założeniu.

§ 6
  1. Do korzystania ze Sklepu nie jest konieczne spełnienie szczególnych warunków technicznych przez komputer lub inne urządzenie Klienta. Wystarczający jest: dostęp do Internetu, posiadanie adresu e-mail oraz standardowy system operacyjny i przeglądarka internetowa.
  2. Do prawidłowego korzystania z Konta, a także złożenia zamówienia wymagane jest włączenie obsługi plików cookies w przeglądarce internetowej. Pliki cookies służą bowiem do utrzymania sesji Klienta po zalogowaniu się do Konta oraz do utrzymania procesu składania zamówienia. Szczegółowe informacje o plikach cookies zawarte są w Polityce prywatności.


III. Założenie Konta.


§ 7
  1. Osoba chcąca zawrzeć ze Sprzedawcą umowę o założenie Konta powinna kliknąć zakładkę „Moje konto”, służącą do logowania się na Konto, która jest dostępna w górnej części stron Sklepu, a następnie kliknąć „Załóż konto”. Znajdujący się tam formularz stanowi ofertę Sprzedawcy skierowaną do przyszłego Klienta w przedmiocie zawarcia umowy o założenie Konta. Konto można założyć również podczas składania zamówienia w Sklepie.
  2. Następnie należy wypełnić powyższy formularz i podać w nim: imię, nazwisko, adres telefon, e-mail oraz hasło.
  3. Zabronione jest dodawanie w formularzu treści o charakterze bezprawnym.
  4. Kliknięcie przycisku „Załóż konto” albo sfinalizowanie zamówienia połączonego z zakładaniem Konta, powoduje wysłanie formularza rejestracyjnego do Sprzedawcy i jest równoznaczne z przyjęciem przez osobę zakładającą Konto oferty Sprzedawcy, o której mowa w postanowieniu ustępu pierwszego niniejszego paragrafu. Z tą chwilą między Sprzedawcą a osobą, która wypełniła formularz rejestracyjny, dochodzi do zawarcia umowy o założenie Konta.
  5. Jeżeli Klient jest Konsumentem albo PB jednoosobowym, wówczas przysługuje mu prawo odstąpienia od umowy o założenie Konta, bez podania przyczyn, w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia, czyli od chwili określonej w postanowieniu ustępu piątego niniejszego paragrafu. Postanowienia § 14 ust. 2-4 stosuje się odpowiednio.

 

§ 8
Sprzedawca zaleca, by Klient starannie przechowywał swoje dane służące do logowania w Sklepie, tak aby żadne osoby nieuprawnione nie uzyskały dostępu do tych danych.

§ 9
  1. Po założeniu Konta Klient ma możliwość: edycji swoich danych, składania zamówień, dokonywania rezerwacji, podglądu statusu realizacji zamówień i historii ostatnich zamówień, pobrania faktury.
  2. Klient ma również możliwość dołączenia do programu Klub Sony. Szczegółowe zasady udziału w programie określa Regulamin Klubu Sony.


IV. Złożenie zamówienia.

§ 10
  1. Sprzedaż towarów odbywa się na podstawie zamówień składanych przez Klienta. Klient ma możliwość złożenia zamówienia po zalogowaniu się do Konta albo bez takiego logowania po podaniu wszystkich danych niezbędnych do realizacji zamówienia.
  2. Zamówienia można składać przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.

§ 11
  1. W celu zawarcia umowy sprzedaży ze Sprzedawcą Klient formułuje w Sklepie zamówienie poprzez wybranie towarów oraz kliknięcie przycisku „Dodaj do koszyka”.
  2. Po dodaniu towarów do koszyka, Klient ma możliwość usunięcia ich lub dodania kolejnych, a także modyfikacji warunków gwarancji. Po kliknięciu przycisku „przejdź do koszyka” Klient przechodzi do formularza, w którym podaje swoje dane identyfikacyjne, dane adresowe oraz kontaktowe, a także dokonuje wyboru sposobu dostawy oraz płatności. Jeżeli Klient jest zalogowany na swoje Konto, wówczas jego dane oraz adres będą już uzupełnione. Adres dostawy może zostać zmieniony. Jeżeli Klient nie ma Konta, a chce je założyć, to powinien wybrać opcję „Załóż konto”, a następnie wypełnić formularz. Klient ma również możliwość skorzystania z kodu rabatowego.
  3. Po wypełnieniu powyższego formularza, Kupujący w celu złożenia zamówienia powinien kliknąć przycisk „kupuję i płacę”.
  4. Wskazane w podsumowaniu towary wraz z podaniem ich liczby, cen, a także kosztami dostawy i płatności stanowią skierowane do Klienta przez Sprzedawcę zaproszenie do złożenia oferty zawarcia umowy sprzedaży w przedmiocie tych towarów. Klient z chwilą kliknięcia przycisku „kupuję i płacę” składa Sprzedawcy ofertę zawarcia powyższej umowy. Sprzedawca wysyła wiadomość e-mail z potwierdzeniem otrzymania oferty od Klienta. W kolejnej wiadomości e-mail Sprzedawca poinformuje Klienta o przyjęciu albo odmowie przyjęcia oferty Klienta. Obie powyższe wiadomości e-mail mogą być również połączone w jednej. Z chwilą otrzymania przez Klienta od Sprzedawcy wiadomości e-mail z informacją o przyjęciu oferty Klienta, dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży towarów wskazanych w ofercie złożonej przez Klienta.
  5. Po dokonaniu dostawy towarów Sprzedawca może wysłać na adres email Klienta zaproszenie do wypełnienia ankiety posprzedażowej w celu zbadania opinii o przeprowadzonej transakcji. Wypełnienie ankiety przez Klienta jest dobrowolne.

§ 12
  1. Dostępne są następujące sposoby płatności: płatność przy odbiorze, tradycyjny przelew bankowy, szybki przelew internetowy, płatność kartą, Blik. Istnieje możliwość skorzystania z opcji leasingu oraz płatności ratalnej, co będzie wiązać się z koniecznością zawarcia stosownych umów z dostawcami powyższych usług finansowych.
  2. W przypadku dokonywania płatności za pośrednictwem tradycyjnego przelewu bankowego realizacja zamówienia nastąpi po zaksięgowaniu środków na rachunku bankowym Sprzedawcy.
  3. Formą dostawy jest: przesyłka kurierska lub odbiór osobisty w salonie Partnera, Paczkomat. Istnieje również możliwość dostawy towaru wraz dodatkowymi usługami („Dostawa Premium”).
  4. Dostawy są realizowane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  5. Koszty związane z dostawą towarów i obsługą płatności ponosi Klient, przy czym Sprzedawca może ustalić określony próg wartości zakupów, po którego przekroczeniu przez Klienta koszty dostawy lub płatności pokryje Sprzedawca.
  6. Szczegółowe informacje dotyczące sposobów i kosztów dostawy znajdują się w zakładce „Wysyłka i dostawa”. Szczegółowe informacje dotyczące płatności znajdują się w zakładce „Metody płatności”.

§ 13
Klient wyraża zgodę na stosowanie przez Sprzedawcę w rozliczeniach faktur elektronicznych w rozumieniu ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.


V. Zwroty i reklamacje.


§ 14
  1. Jeżeli Klient jest Konsumentem albo PB jednoosobowym, wówczas przysługuje mu prawo odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą, bez podania przyczyn, w terminie 14 dni od dnia, w którym Klient wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie rzeczy. Jeżeli przedmiotem umowy jest wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, termin ten wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Klient wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy.
  2. Prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą, nie przysługuje Konsumentowi lub PB jednoosobowemu w odniesieniu do umowy:
    1. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub PB jednoosobowego lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
    2. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
    3. w której przedmiotem świadczenia dostarczonych Konsumentowi lub PB jednoosobowemu są przedmioty w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczaniu, za takie produkty należy uznać m. in. słuchawki odsłuchowe douszne;
    4. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
  1.  Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient powinien poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład złożonego na piśmie przesłanym pocztą lub pocztą elektroniczną na adres Sprzedawcy podany w postanowieniu § 1 lit. a Regulaminu).
  2. Klient może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy, udostępnianego przez Sprzedawcę, jednak nie jest to obowiązkowe.
  3. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Klient wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
  4. W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwraca Klientowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy. Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Klienta w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie i nie wiąże się ono z powstaniem dodatkowych kosztów.
  5. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania rzeczy lub do chwili dostarczenia dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  6. Klient powinien odesłać lub przekazać rzecz do Sprzedawcy niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Klient odeśle rzecz przed upływem terminu 14 dni.
  7. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
  8. Klient odpowiada tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

§ 15
  1. Sprzedawca informuje, że ma obowiązek dostarczyć towar wolny od wad.
  2. Reklamacje dotyczące świadczenia usług drogą elektroniczną przez Sprzedawcę lub dotyczące zakupionych towarów można składać pisemnie na adres Sprzedawcy podany w postanowieniu § 1 lit. a, mailowo na następujący adres e-mail: reklamacje@scentre.pl, osobiście do protokołu w siedzibie Sprzedawcy podanej w postanowieniu § 1 lit. a.
  3. W reklamacji należy podać: numer zamówienia (lub inne dane pozwalające je zidentyfikować), dane kontaktowe Klienta umożliwiające udzielenie odpowiedzi na złożoną reklamację oraz opis zdarzenia będącego podstawą reklamacji.
  4. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni od daty ich otrzymania.
  5. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady w odniesieniu do towarów kupionych przez przedsiębiorcę zostaje wyłączona. Wyłączenie to obejmuje także, zgodnie z art. 5564 w zw. z art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego PB jednoosobowych.
  6. Dla uniknięcia jakichkolwiek wątpliwości Sprzedawca podkreśla, że postanowienie ustępu powyższego nie znajduje zastosowania względem Konsumentów.


VI. Rezerwacja towaru.

§ 16
  1. Klient ma możliwość Rezerwacji towaru w salonie Partnera po zalogowaniu się do Konta albo bez takiego logowania po podaniu wszystkich danych niezbędnych do Rezerwacji.
  2. Rezerwacji można dokonywać przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.

§ 17
  1. W celu dokonania Rezerwacji, Klient wybiera w Sklepie towary przez kliknięcie przycisku „Rezerwuj w salonie” bądź na etapie wyboru metody dostawy wybiera opcję „Rezerwacja w salonie”.
  2. Po dodaniu towarów do koszyka, Klient ma możliwość usunięcia ich lub dodania kolejnych, a także modyfikacji warunków gwarancji. Jeżeli Klient posiada kupon rabatowy, może go wprowadzić odpowiednim polu formularza. Następnie należy kliknąć przycisk „Dalej”. 
  3. Jeżeli Klient nie posiada Konta, to może je założyć lub skorzystać z opcji „Zakup bez rejestracji” i podać dane niezbędne do Rezerwacji. W przypadku gdy Klient wybierze opcję dokonania Rezerwacji bez zakładania Konta, wówczas do złożenia zamówienia niezbędna jest akceptacja Regulaminu oraz polityki prywatności i plików cookies. Jeżeli Klient posiada Konto, wówczas powinien się na nie zalogować i podać dane do Rezerwacji. 
  4. Następnie w polu Dostawa/ Rezerwacja należy wybrać pole „Rezerwacja” oraz wskazać salon Partnera, w którym Klient chce nabyć towar.
  5. W rubryce „Razem do zapłaty” wyświetlona będzie cena obejmująca łączną kwotę, którą Klient będzie zobowiązany zapłacić w przypadku realizacji Rezerwacji. Następnie należy kliknąć przycisk „Realizuj zamówienie”.
  6. Wskazane w podsumowaniu towary wraz z podaniem ich ilości, cen, a także kosztami dostawy i płatności stanowią skierowaną do Klienta przez Sprzedawcę ofertę zawarcia umowy o dokonanie Rezerwacji tych towarów. Klient ma możliwość skorygowania ewentualnych błędów w Rezerwacji, jej zmiany lub anulowania poprzez powrót do zawartości koszyka.
  7. Na tym etapie Rezerwacji należy również sprawdzić jej prawidłowość oraz potwierdzić, poprzez kliknięcie przycisku „Rezerwuję”. Kliknięcie przycisku „Rezerwuję” powoduje przyjęcie przez Klienta oferty Sprzedawcy, o której mowa w postanowieniu powyższym, co skutkuje zawarciem umowy o dokonanie Rezerwacji między Sprzedawcą a Klientem.
  8. Umowa o dokonanie Rezerwacji nie stanowi umowy sprzedaży towaru i nie powoduje obowiązku zapłaty ceny. Zarezerwowany towar będzie dostępny w wybranym przez Klienta salonie Partnera przez okres 4 dni. W tym czasie Klient ma prawo nabyć towar od Partnera w wybranym salonie Partnera na warunkach określonych w Rezerwacji. Sprzedawcą zarezerwowanego towaru jest Partner prowadzący wybrany przez Klienta salon.

 

VII. Dodawanie opinii

§ 18
  1. Klient, także bez zakładania Konta, ma możliwość dodawania opinii o produktach dostępnych w Sklepie.
  2. W celu dodania opinii Klient wybiera opcję „Podziel się opinią” dostępną na karcie produktu w Sklepie, a następnie po podaniu swojego imienia i treści opinii, klika przycisk „Dodaj opinię”.
  3. Zabronione jest dodawanie w treści opinii treści bezprawnych.

§ 19
Sprzedawca nie zapewnia żadnych mechanizmów weryfikacji, czy opinie dodawane przez Klientów pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go nabyli.


VIII. Czas trwania umowy o założenie Konta.

§ 20
Umowa z Klientem o założenie Konta zostaje zawarta na czas nieokreślony.

§ 21
Klient może w każdym czasie wypowiedzieć umowę o założenie Konta poprzez wysłanie wypowiedzenia na adres Sprzedawcy podany w § 1 lit a, e-mailem na adres sklep@scentre.pl. Umowa o założenie Konta zostanie rozwiązana ze skutkiem natychmiastowym.


IX. Postanowienia końcowe.


§ 22
  1. Sprzedawca ma prawo do jednostronnej zmiany Regulaminu na zasadach określonych w postanowieniach niniejszego paragrafu i jedynie w przypadku wystąpienia jednej z następujących przyczyn:
    1. wprowadzenia przez Sprzedawcę nowych usług, związanych ze Sklepem,
    2. zmian sposobów dostawy lub płatności,
    3. modyfikacji ścieżki zakupowej lub zakładania Konta,
    4. zmiany przepisów prawa, które powodują konieczność dostosowania do nich postanowień Regulaminu, jak w szczególności zmiany przepisów o: ochronie konsumentów, świadczeniu usług drogą elektroniczną, ochronie danych osobowych, w przypadku wystąpienia tej przyczyny Regulamin może być zmieniony zakresie niezbędnym do dostosowania jego treści do nowych wymogów prawnych.
  1. W przypadku wystąpienia jednej z powyższych przyczyn, Sprzedawca prześle do Klientów, na podane przez nich w Sklepie adresy e-mail, informację o planowanej zmianie Regulaminu wraz z treścią nowego Regulaminu. Informacja zostanie wysłana do Kupujących na co najmniej 14 dni przed dniem wejścia w życie planowanych zmian.
  2. Sprzedawca, który nie akceptuje planowanych zmian, może wypowiedzieć umowę o założenie Konta na zasadach wskazanych w postanowieniu § 21 Regulaminu. Jeżeli Kupujący nie wypowie umowy o założenie Konta przed dniem wejścia nowego brzmienia Regulaminu, wówczas staje się on wiążący dla Klienta z dniem wskazanym jako dzień wejścia w życie nowej wersji Regulaminu.

§ 23
Informujemy, że pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/ znajduje się platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów dotyczących umów zawartych na odległość pomiędzy konsumentami a przedsiębiorcami. Platforma stanowi punkt dostępu dla konsumentów i przedsiębiorców, którzy chcieliby skorzystać z pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich dotyczących transakcji internetowych.

§ 24
Sądem właściwym dla rozpoznawania sporów objętych Regulaminem jest Sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy, z wyłączeniem sporów przeciwko Konsumentom oraz PB jednoosobowym, gdzie zastosowanie znajdą ogólnie obowiązujące przepisy prawa dotyczące właściwości sądów.

§ 25
Regulamin jest dostępny w siedzibie Sprzedawcy oraz na stronie https://scentre.pl/strona/sony/regulamin.html
Dlaczego my?
Doświadczeni
Eksperci Sony
Kilkunastoletnie
doświadczenie na rynku RTV
Do 5 lat gwarancji producenta
Klub Sony   Klub Sony powstał z myślą o naszych Klientach, którzy cenią sobie najwyższe standardy obsługi a także chcą razem z nami budować tę wyjątkową społeczność. Dowiedz się więcej