Nie ma dla Ciebie piękniejszego widoku niż mgła, unosząca się o świcie nad rozlewiskiem? Potrafisz spędzić długi czas w bezruchu, wyczekując idealnego momentu na naciśnięcie migawki?


Jeśli na swoim wyposażeniu masz korpus bezlustrowy i potrzebujesz obiektywu z mocowaniem typu E, jesteś we właściwym miejscu. Sprawdź, jaki obiektyw najlepiej spełni Twoje oczekiwania.

SEL24F18Z: obiektyw szerokokątny Sonnar T* Sony E 24 mm F1,8 ZA

Jeśli zastanawiasz się, jaki obiektyw do krajobrazu sprawdzi się najlepiej, uwzględnij ten o szerokim kącie. Zawodowcy chętnie wybierają go ze względu na duże możliwości uchwycenia przestrzeni. Jest to cecha szczególnie pożądana wtedy, gdy stojąc nad wodą chcą uchwycić jak najwięcej brzegów akwenu. Jednym z polecanych obiektywów szerokokątnych jest model SEL24F18Z, przeznaczony z myślą o korpusach z mocowaniem typu E. Cechą szczególną, cenioną przez fotografów, jest zachowanie ostrości w całym kadrze. Rozwiązanie idealne dla tych, którzy chcą zachować jak najwięcej szczegółów przestrzeni. Sprawny system autofocus sprawdzi się w przypadku tych krajobrazów, które cechuje spora dynamika i ruch. W takich sytuacjach pożądane jest szybkie skupienie na kadrze, na przykład z płynącymi obiektami. Brak skoków i zakłóceń sprzyja stabilnemu obrazowi, zwłaszcza przy długim czasie naświetlania i pracy z samowyzwalaczem.

Obiektyw Carl Zeiss® 24 mm F1,8 ZA świetnie sprawdzi się nie tylko do zdjęć, ale i filmowania przyrody. Wygodna w użytkowaniu obudowa pozwala na precyzyjną regulację pierścienia. Powłoka Zeiss T sprzyja zniwelowaniu refleksów, występujących przy bardzo intensywnym dziennym świetle. Ten i wiele innych obiektów znajdziesz w naszym sklepie, w kategorii obiektywy.

SEL24240: obiektyw z 10-krotnym zoomem optycznym

Jeśli interesują Cię uniwersalne i wielozadaniowe rozwiązania, podczas zakupu weź pod uwagę obiektyw z 10-krotnym zoomem optycznym SEL24240. Zmienna ogniskowa o zakresie od 24 do 240 mm pozwoli uchwycić zarówno scenerię w całej okazałości, jak również uzyskać atrakcyjnej fotografii po zmniejszeniu odległości od obiektu – bez jakichkolwiek zniekształceń. 10-krotny zoom daje duże możliwości uchwycenia detali (takich jak szczyty gór, odległe rzeki). Przy umiejętnym wykorzystaniu ogniskowej i przysłony można uzyskać interesujące efekty rozmycia tła i wydobycia przyciągających uwagę elementów.

Ze względu na zastosowani stabilizatora obrazu Optical SteadyShot (OSS) użycie statywu może zostać wyeliminowane, co jest szczególnie pożądane w przypadku osób, będących w ciągłym ruchu czy robiących zdjęcia nocą. Obiektyw świetnie się sprawdza przy wykonywaniu fotografii z ręki – nawet przy dużej ogniskowej. Możesz być spokojny o zachowanie ostrości na swoich zdjęciach. Dodatkowym atutem modelu SEL24240 jest szczelna obudowa, chroniąca przed wnikaniem zanieczyszczeń i wilgoci. Z tego też względu obiektyw świetnie się sprawdza w codziennej pracy pejzażysty.

SEL18200LE: teleobiektyw zmiennoogniskowy 18 - 200 mm F3,5-6,3

Jeśli nie możesz zdecydować się na obiektyw kupowany z myślą wyłącznie o krajobrazach, możesz sięgnąć po bardziej uniwersalne rozwiązanie w postaci modelu SEL18200LE. Zmienna ogniskowa o rozpiętości 18 - 200 mm umożliwia uchwycenie pełni obrazu, zarówno w szerszym kącie krajobrazu, jak i węższych kadrach, stosowanych na co dzień. 11-krotny zoom, stabilizator Optical SteadyShot i szybki autofokus czynią go świetnym wyborem na długie plenery fotograficzne. A gdy zechcesz przetestować robienie zdjęć z innej perspektywy, ten model sprawdzi się również do wykonywania ujęć makro w odległości od 0,5 metra wzwyż. Obiektyw może być dobrym wyborem także wtedy, gdy planujesz kręcić różnego rodzaju filmy w jakości HD. Opcja ręcznej regulacji ostrości wpływa pozytywnie na możliwość korekty ostrości po to, aby uzyskać pożądany efekt na zdjęciu.

Garść wskazówek dla fotografów krajobrazu

Stosując kilka tych zasad, uzyskasz lepsze fotografie. O tym pamiętaj, wychodząc w plener:

  • dobór miejsca i kompozycji

Wybierając swoje ujęcie, traktuj je jak przemyślaną kompozycję. Uwzględnij dobór tego, co jest pierwszym, a co drugim planem. Postaraj się wyeksponować szczególnie pierwszy plan. Kadr najlepiej dzielić zgodnie z zasadą trójpodziału.

  • stabilny obraz

Niezależnie od czasu naświetlania, zadbaj o stabilność. Najbezpieczniejszym rozwiązaniem jest korzystanie ze statywu oraz aktywacja migawki samowyzwalaczem lub wężykiem.

  • odpowiednia pora

Każdy krajobraz wygląda inaczej – w zależności od pory dnia. Weź to pod uwagę – nie tylko podczas doboru obiektywu, ale także godzin, w których zamierzasz pracować. Kierowanie obiektywu w daną stronę rano może być idealne, a w południe dać efekt w postaci prześwietlonego zdjęcia.

  • ISO

Zawsze stosuj jak najniższe ISO, zwłaszcza jeśli aparat spoczywa na statywie.